Waar zijn de Houtkampontwikkelaars mee bezig?

Coronacrisis of niet: de ontwikkelwerkzaamheden voor het Houtkamp College gaan gewoon door. Graag geven we u een inkijkje waar we zoal mee bezig zijn. Hieronder vindt u een kleine greep uit de huidige werkzaamheden:
  1. We zijn aan het werk met Magister.me. Dit is een digitale leeromgeving waarin de leerlingen straks precies kunnen zien wat ze bij ieder vak of leergebied gaan leren. Ook alle opdrachten die gemaakt moeten worden, staan in deze leeromgeving. Tijdens de kennismakingsavond in juni hopen we u alvast iets te kunnen laten zien van Magister.me.
  2. Voor ons nieuwe gebouw aan de Ruimzichtlaan zijn we volop bezig met de inrichtingsplannen. Houtkamppioniers maken plannen hoe de ruimtes waar zij gaan werken ingericht moeten worden. Er wordt meubilair uitgezocht en samen met een ontwerpbureau wordt gekeken naar de vormgeving van het interieur. Er worden ook verbouwingsplannen gemaakt. De verbouwingswerkzaamheden starten in de zomervakantie.
  3. Leerlingen mogen op het Houtkamp College voor een deel hun eigen leerroute bepalen. Dit gebeurt tijdens de maatwerktijd. Voor de eerste lesperiodes zijn we alvast aan het plannen welke keuzes leerlingen kunnen maken om hun maatwerktijd te vullen. Ook vraagt het lesgeven binnen maatwerktijd een andere didactiek van docenten. Daar zijn we ons ook op aan het voorbereiden. Daarbij krijgen we hulp van een externe organisatie. Dit is de organisatie Voortgezet Leren.
  4. Op 23 juni worden alle nieuwe brugklasleerlingen welkom geheten tijdens een kennismakingsavond. Ook u als ouder wordt voor deze kennismakingsavond uitgenodigd. De afdelingsleider, de povo-coördinator en enkele pioniers zijn deze avond aan het voorbereiden.
  5. Docenten die op de huidige scholen nog geen coach zijn, worden door ervaren coach-collega’s opgeleid tot coach.
  6. Er wordt plannen gemaakt hoe van het Houtkamp College een duurzame school gemaakt kan worden.
  7. En alle ontwikkelaars zijn bezig met het lesaanbod verder vorm te geven.
U leest het: we hebben genoeg te doen.